1 april 2012

Äntligen, ute i spårskogen...

Fast jag gick ju inga spår naturligtvis... Men härligt var det, en underbar dag med blå himmel, varm sol och lite nysnö! Ett trevligt gäng samlades på Alnö, och när jag och Arne kom dit var redan elden i full gång, korvarna låg på grillning och spåren var lagda. Det tackar vi särskilt för, och ett extra tack till Lena för korven och Linda för Baily´s och spårläggning:-).

Fattar ni hur skönt det var att komma ut i skogen igen?? Jag satt och gonade mig i solen och bara njöt av värmen och sällskapet. Båda hundarna var med och fick varsitt spår med Arne i släptåg. Rufus blev vimsig och fick bryta sitt spår, men Joker gick jättebra - om än i något högt tempo, som syns på några av bilderna;-). Där får husse lära sig att det är han som bestämmer tempot, inte hunden....

Ett litet bildspel från dagens utflykt hittar du här.

Och kvällen fortsatte i trevlighetens tecken, det blev en supergod middag på restaurang Opus tillsammans med Sture och Annika.

I dag blev det en hyfsat lat dag (vad annars??) men jag följde faktiskt med på buggkursen i kväll och satt på parkett och blev ohyggligt dans-sugen.... Och så är det snart måndag igen, skönt med ett par kortveckor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar