11 maj 2012

Bättre och bättre dag för dag...

Jo, det blir det nog, men fortfarande inte tillräckligt bra för att kunna gå på hundprommisar eller andra prommisar.... surt, sa räven:-(. Jag var till sjukgymnasten i förrgår och där fick jag gå, och gå, och gå, och gå... för att hon skulle se vad det var som såg så tokigt ut! Till slut kom hon på det - jag måste vicka på höfterna!:-). Jo, det gäller att tänka sig för och jobba på att gå så riktigt som möjligt. Kruxet är att jag har fått ont i knät, och just nu känns det som om det är det största problemet. Men jag jobbar vidare, både med att gå utan kryckor och några övningar jag fick med mig för att jobba upp rörligheten.
Helt off är jag inte iaf, helgen som var tillbringades verkligen i hundens tecken - en otroligt intressesant helg med Kenth Svartberg och flera andra instruktörer - både gamla rävar och nybakade. Det var Timrå BHK som bjöd på det tillsammans med Ö-viks BHK och vi fick med oss mycket matnyttigt under de två dagar vi träffades. Önskar att jag hade möjlighet att gå kurs för honom fler gånger, men det kostar ju skjortan! Säkert värt varenda krona, men ändå...
Jag gillar verkligen hans tänk och åsikter, det känns helt enkelt som "jag":-).
Min valpkurs snurrar på också, nu har vi haft två träffar med hundar och det är sååå himla roligt! Det är ett riktigt bra gäng mattar och hussar och det känns som om de verkligen vill lära och jobba. På måndag är det en "vanlig" träff på klubben, men gången därpå ska vi på stadsvandring - testa gallertrappor, hiss-åkning m.m. Och förhoppningsvis avsluta med en glass eller nåt på en uteservering, så jag håller tummarna för bra väder! Vem vet, vi kanske träffar på en och annan drake också....
I kväll har vi grillat i regnet, så himla skönt att ha tak på balkongen:-). Gott blev det, och nu är väl åtminstone den manlig delen av familjen inställda på hockey resten av kvällen. Jag får väl kolla in om det finns något intressant på någon annan kanal.
Så tills nästa gång - so long!

1 kommentar:

  1. Måste va jobbigt att inte kunna gå som man vill med vovven. Har du fått någon "prognos" för när du kan vara helt återställd?

    Stadsvandring med valpar är alltid lika roligt! :D

    //Robban

    SvaraRadera