28 december 2011

Mellan helgerna!

Så var julen överstökad och det nya året närmar sig med stormfart - åtminstone vädermässigt, himmel vad det kan blåsa! Vi drabbades iof inte av Dagmar mer än lite störd nattsömn, men hon orsakade uppenbarligen en himla massa trassel under sin framfart...
Jag jobbar mellandagarna och det känns väl sådär, men jag kan ju se fram emot nästa veckas ledighet. Hoppas vädret slår om och att vi får både snö och lite mer kyla. Det blir isiga promenader och en och annan skogstur, men träningsmässigt händer det inte mycket just nu... har tappat lite geist för närvarande, men den återkommer nog snart. Jag behöver absolut lite ledigt känns det som, det är lite segt och trött på alla områden.
I januari drar aktiviteterna igång igen och om inte förr så lär jag väl vakna då! Buggkurs, instruktörsutbildning och  kanske till och med någon form av träning för kroppen! Så har jag tänkt iaf, får se om det blir nåt av det;-). Jag är ju tyvärr sån att jag behöver lite draghjälp för att komma mig iväg, och min förhoppning står till en kompis som jag hoppas få med mig på vattenträning... vi har provat några gånger och är rörande eniga om att det är jättehärligt och roligt, så vari ligger problemet??? Självdisciplin min käre Watson, självdisciplin.... Jojo...

Har jag några tankar och mål inför 2012 då? Jodå, det har jag nog. En del renovering och uppfräschning av både bostad och kropp (nej, jag ska inte lägga mig under kniven, jag menar mer en sundhetsrenovering:-)), hundträning med sikte på start i appellklass bruks (med uppflyttning naturligtvis), blir godkänd som allmänlydnadsinstruktör och få ha min första valp- eller allmänlydnadskurs till våren. Och när året är slut har jag bara mig själv att skylla om jag inte nått ända fram!

Ha ett riktigt gott slut mina vänner, och jag hoppas att 2012 blir ett bra år för alla - inklusive mig själv!

1 kommentar:

  1. Ihhh vad härligt att sätta upp mål!! Du glömde S VCH - det ska vi få till år 2012!!! Och så massa lydnadsträning - jag börjar få abstinens de luxe nu :-D Hej hopp!

    SvaraRadera