12 december 2011

Nu är det jul igen!

Ja nu närmar den sig, julen.... ute har det faktiskt blivit lite vitt, så julstämningen smyger sig på. Jag gillar julen, jag gillar snön, jag gillar rena hundar som kan busa i kall yrsnö... Kanske något av ett önsketänkande efter denna slaskiga höst och förvinter?
Tyvärr kan jag inte vara ledig så mycket runt jul (vem sjutton hittade på att julafton skulle vara på en lördag???. Det borde konstant vara på en onsdag eller måndag...) eftersom jag inte har någon semester kvar, men några stackars komp-timmar har jag som precis räcker till fredagen före julafton. Så några dagars ledighet blir det, och det ser jag fram emot! Men fram tills dess får man gneta på, och det går bra det också.
Det händer inte så mycket nu, ändå känns det som det är full huggning hela tiden?? Jag har tränat rallylydnad några gånger, skogssök och apportering ibland (okej, det finns fördelar med barmark också:-)), men annars har det blivit mycket o-träning, om man säger så...
Vi har beställt en ny soffa, supersnygg OCH bekväm, så nu har vi funderingar på att göra om lite i vardagsrummet - en ruff, grå- eller vitmålad trävägg ligger överst i idébanken just nu, får se var vi landar. Så här den ut, soffan.

Färgen är inte så rättvisande, den är rostbrun i verkligheten. Tyvärr får vi den inte före jul, inte förrän omkring 10 januari kommer den. Men å andra sidan, då hinner vi ju fundera och fixa rummet klart;-). Måste ha ett nytt soffbord också för den delen. 

Har planerat för en vintersemester också, stuga är bokad i Vemdalen några dagar på sportlovet. Förhoppningen är att alla som var med förra gången kan vara med även nu, isåfall  blir vi 8 st - vi hade såååå himla roligt sist!! Och en toppenstuga/lägenhet bodde vi i, så bra att jag har bokat samma nu;-). 
..... Nu har jag pratat med systeryster i nästan en timme i telefon, så det har blivit dags för sängen - fast eftersom jag sov en stund på soffan efter middagen så kan jag nog vara uppe ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar