10 juni 2012

Härlig helg!

Den här helgen kunde man inte klaga på vädret iaf! Vi hade en härlig skogsdag med mina valpkursare och Linda och Camilla´s "Steg 1:are" i lördags. Vi hade varsin station där de fick pröva på spår, sök och rapport. Alla var jätteduktiga och alla hade supertrevligt (lät det som iaf....) och vädret var som sagt kanon! En och annan mygga kunde fått ha lyst med sin frånvaro istället för närvaro, men det gick bra ändå. Tyvärr inga bilder därifrån eftersom jag glömde kameran....
Helgen fortsatte med trevlig samvaro med syster-yster, eftersom familjens båda män begav sig till torpet på lördagmorgon för att ställa i ordning inför midsommar.  Vi beställde thaimat på lördag kväll och intog diverse dryckjom också under kvällen - martini i kvällssol t.ex...

Lite öl till maten och så lite vin på det, sen hamnade vi i soffan framför en film. Jo, vi gick naturligtvis ut med hundarna också! Det har börjat blomma i naturen, har ni märkt det?




På söndag klev jag upp ganska tidigt igen, och begav mig till SSRK:s utställning i Gudmunsbyn. Tina, Jokers uppfödare var där med ett par av sina hundar, och en kullsyster till Joker, Tea, skulle också ställas. Det blev lysande resultat - Cert till mamma Triss och CK och klassvinst till Tea! Jättekul att få träffa dem igen. Träffade även på Rufus uppfödare Kerstin som skulle ställa ett par av sina hundar. Jätteroligt även det eftersom jag inte träffat henne på flera år. Varmt som attan var det, solen gassade från klarblå himmel - men en dovt muller på avstånd skvallrade om väderomslag... Och jo då, framåt eftermiddagen blev det både åska och regn. När jag kom hem hade Ingrid både vaknat, ätit frukost och tagit ut Ruffe på en promenad. Vi tog oss raskt an mina inköpta sommarplantor som stått i påsar på balkongen än så länge.... Det blev superfint, både en stor kruka på balkongen, blomlådor på framsidan och en zinkbalja på trädäcket. En stökresa till Blomsterlandet och Plantagen blev det också mitt i åskregnet, och som pricken över i kom det upp en ampel vid entredörren också!
Sen kom Arne och Marcus hem från torpet och det blev dags för middag. Ingrid och jag åkte iväg och planterade lite blommor på pappas grav och på hemvägen gjorde vi en liten avstickare och utflykt över Gudmundsbyn, Laggarberg och Lilla Bandsjön. Det är mysigt att åka runt och titta lite tycker jag, och syrran hade öht inte varit vid Lilla Bandsjön tidigare. Vi lokaliserade Timrå Gårdsbutik och lär planera in ett besök där framöver... Det blev några bilder från vår roadtripp också, de flesta fotade genom bilrutan dock...







Sen har jag gjort ett bildspel från Marcus skolavslutning och bränt ner på skiva (även om han inte tror det nu, så har jag en känsla av att det kan vara kul att ha kvar sedan...). Och nu känner jag att sängen ropar, det är ju faktiskt dags för en jobbvecka igen, och en hel en dessutom!!
Go´natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar