16 mars 2010

Ja, ja, ja....



.... jag vet att jag inte är särskilt flitig med bloggandet.... En mycket god vän upplyste mig vänligt om den saken idag och hon har definitivt en point där! Och vad har hänt sedan sist då? En del har jag förmodligen glömt, men jag kommer absolut ihåg en underbar lördag för en dryg vecka sedan! Det blev längdskidor på (första gången i år) och tillsammans med Arne, Marcus (JA, du läste rätt!!!!!), syster yster och våra goda vänner Annica och Anders skidade vi på Tynderösundets is ut till Kattskär. Solen gassade, snön på isen slaskade, hundarna sprang och hade roligt, vi fikade och njööööt. Annica och Anders var på plats först, och hittade en mycket snöig altan tillhörande en liten bastu vid strandkanten. Men vad gör man inte för njutningens skull? Jo, man skottar rent så pass att det går att sitta där och fika - MED HÄNDERNA! En stor eloge för det! Efter en härlig dag blev vi dessutom bjudna på en härlig middag hos A&A i deras stuga på Pikudden. Tusen tack för det! Fler bilder kommer jag att lägga upp i ett bildgalleri på min hemsida, fast inte i kväll tror jag... (Nu har jag fixat det, kolla här) Alltså, fattar ni vad ljuvligt det var??

Buggkursen snurrar vidare, det blir roligare och roligare ju mer man lär sig. Vi har nog avverkat halva kursen ungefär, och det börjar kännas hyfsat bra - med vissa!
Lördagen som nyss passerat var också en hit vädermässigt sett. Jag och Mira åkte till Gunilla där vi tränade hund tillsammans med ett gäng träningssugna människor och hundar. Lite lydnad, lite linjetag och mycket prat och skratt. Och gott fika på Gunillas altan i solskenet. Hon har tre ljuvliga flatt-valpar hemma, snart flygfärdiga (alltså 8 veckor). Det pirrar på ett alldeles särskilt sätt när man håller en liten valp i famnen.... Men förnuftet må segra - det räcker med två hundar... Men nån gång kanske? Och som om det inte var nog med dessa tre så bestämde sig en av hennes tikar att det var dags att valpa när vi hade gått. Vips, så fick hon 8 till!
I morgon åker jag till Stockholm, hemma igen på torsdag kväll. Det är CSN som har dragit ihop ett rådslag inför 2015 för alla anställda och vi åker dit i omgångar. Ska bli spännande, vi kommer att bo på Hasseludden Yasuragi (tror jag det heter). Och om drygt en vecka bär det av igen, fast då med syrran för att dejta herr Skifs:-).
Nu är det nog för denna gång, tänkte hinna med att glutta på Saltön också som jag spelade in från igår.

5 kommentarer:

  1. vilken härlig dag ni hade på isen! Tänk att få med nästan hela familjen på en sån tripp....

    vissa kan alltså hålla sig mer än andra (men han är helt underbar)

    hoppas jobbtrippen är bra.

    pillan och hundarna

    SvaraRadera
  2. Åhh va mysig ni verkat ha där på isen :)
    Kam Jennie

    SvaraRadera
  3. så du har vänner som påpekar att du borde blogga oftare...?

    SvaraRadera
  4. så du har vänner som uppmanar dig att blogga mer..?

    SvaraRadera
  5. ursäkta de dubbla kommentarerna, det krånglar emellanåt när man som god vän vill lämna ett litet avtryck här...

    SvaraRadera