3 mars 2010

Vår nu?

Ja, om man tittar i kalendern borde den åtminstone vara på väg - tittar jag ut ser den ut att vara långt borta... Fast det ska erkännas att drivorna runt vårt hus delvis beror på snön som vi skottat från taket. Men mycket är det, ändå! Nu är i allafall temperaturen behaglig så man kan gå ut utan att frysa sig fördärvad. Det är till och med så att skidorna ska fram nu på lördag! En skidtur i Tynderösundet med goa vänner, fikaryggsäck och sittunderlag, visst låter det mysigt? Vi ska skida till Kattskär, och det låter som hämtat ur Saltkråkan tycker jag. Håller tummarna för att isen håller:-). Den är visst jättetjock enligt initierade källor så jag litar på det.
Dagarna rullar på som vanligt. Det är jobb, vardag, buggkurs, körövning, hundpromenader och dito träning, jobb, vardag, buggkurs..... låter det som om jag har tråkigt? Det är inte meningen, för det har jag inte! Men vissa saker ÄR lättare när det inte är vinter - hundträning t.ex. Jag hoppas och håller tummarna för att det verkligen blir en jaktkurs hos SSRK i vår, men det har inte kommit ut något på deras hemsida än.
Dessutom blir det mer aktivitet på brukshundklubben när snön tinat bort också. Torsdagsträningarna kör igång, och alla kurser. I vår ska jag vara hjälpinstruktör på en spårkurs för nybörjare, det ska bli jätteroligt. Har ju varit med på både valpkurs och lydnadskurs, så en spårkurs blir något nytt. Dessutom ges det säkert tillfälle till att lägga spår åt Mira också. Jag gjorde det några gånger innan snön kom, och hon var riktigt duktig på det. Om jag tränar på både spår och lydnaden så kanske det kan bli start i appellklass till hösten? Eller inte....
Jag tränar ju faktiskt inte bara hund! Igår var jag på Helex för första gången på tre veckor (har ju varit förkyld med ont i halsen) och det kändes riktigt, riktigt bra... Först ett pass Indoor walking och sedan ett Core-pass. Kondition och styrka på en gång, väldigt praktiskt. Kan ju säga att jag känner att jag faktiskt har muskler i magen idag;-).
Attans vad det tar i och blåser! Skönt att hundarna har varit ute på sista rundan, nu kan jag med gott samvete dricka mitt kvälls-te.

1 kommentar:

  1. verkar som ni har fullt upp. Själv är jag i Norge nu och blir borta några dagar. Hoppas ni får en underbar skiddag, såg iallafall ut så på vädret.

    kram

    SvaraRadera