27 januari 2012

Ett litet bildspel

Jag har upptäckt att det är väldigt kul att sätta ihop bildspel! Har de senaste kvällarna roat mig med att sammanställa en härlig skogsdag som vi hade i höstas, när vi träffades ett gäng för att träna viltspår. För Joker var det första gången, och Rufus fick också vara med - vi gick viltspårskurs för många år sedan, och de gamla takterna satt i!
Att sätta ihop bilder och hitta på text är ju inte särskilt svårt, men att hitta bra musik!!! Det är mycket roligare att titta på ett bildspel med musik, men vad hittar man som passar ihop med viltspår t.ex??? Antingen letar man febrilt efter ett tema, eller så tänker man om och hittar på något helt annat.... i det här fallet blev det nog något "helt annat...":-).
(Dessutom blev det lite smått, och i helskärm blir det suddigt, men wtf...)



Nu är det härlig fredag, och med en middag från Thai-vagnen i Timrå och lite rött så känns det helt OK. Inte behöver vi jobba i helgen heller som det var tänkt, så nu blir det förmodligen både nyttigheter och trevligheter gjorda! Hundträning, gympa - ja, du läste rätt! Jag har köpt ett årskort på Friskis & Svettis! Jag har nog tänkt utnyttja både gympan och gymet, och till våren även stavgång och jogging - tatatatatataraaaa! Nu börjar mitt nya liv! Ja, ja tanken är god iaf - och det vore ju synd att kasta pengarna i sjön, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar