29 januari 2012

Hur ska det här sluta?

Fast det har ju knappt börjat än.... mitt nya, nyttiga liv:-). Efter att ha studerat mig själv framför spegeln en kväll bestämde jag mig resolut för att göra något åt förfallet, och tog och köpte mig ett årskort på Friskis & Svettis! Jag har aldrig varit en gym-människa, men nu är tanken att jag till och med ska prova på det... De har ett nytt, fräscht och stort gym med allehanda apparater och maskiner  - och jag som är helt rudis på området vet knappt vad man ska göra med dom. Men jag har tänkt boka en tid med en instruktör som ska få visa mig hur det funkar, och hur jag ska lägga upp min träning så att den passar mig. Gå- och löpband har dom i en lång rad, och det vet jag iaf hur det funkar - så innan jag inhämtat kunskap om resterande gym-delar så kan jag iaf börja där!

Men fördelen med F&S (förutom att de har väldigt bra pris) är ju att de har gruppträning också. Så i morse ställde jag klockan på 8.00, och  efter en tallrik gröt och en hundprommis så var jag på plats för ett gympapass kl 10. Iförd mina nya, fina byxor och nya, fina skor;-). Och naturligtvis så känns det alldeles förträffligt!! Eftersom jag är fruktansvärt otränad, stel och dessutom har besvär med en fot så var det deras "lättaste" pass jag provade på. Men det innehåller både styrka och kondition, men däremot inga hopp - och tur är väl det, för jag känner direkt att det skulle min högerfot inte klara. Springa går bra, men hoppa - nej tack! Kan säkert ha att göra med en viss övervikt också, men den har ju inte varit bra sedan jag bröt benet för typ 12 år sedan... och att jag sedan fick hälsporre i somras har ju inte bättrat på oddsen precis.

Så väldigt nöjd med min inledning av dagen åkte jag hem för att ta ut hundarna på en rejäl promenad (som blev två, eftersom jag valde att gå med dem en och en). Med Joker hade jag turen att träffa på Toini som var ute med en av sina tre kelpies - en inte alltför leksugen tjej till Jokers besvikelse... men Toini gick raskt hem (hon bor typ 1 minut därifrån) och bytte hund, till kelpie nr 2, och då blev det genast mycket roligare tyckte Joker! De fick rejsa runt en bra stund i djupsnön innan vi knatade hemåt. Sen blev det Rufus tur, en lite lugnare historia blev det. Sen hem och fixa lite middag och så iväg på buggkurs, premiär för den här terminen. Jätteroligt, även om man snabbt blir ringrostig när man inte dansar så ofta.

Summa summarum, känner mig väldigt nöjd med min söndag! Hur det kommer att kännas i musklerna i morgon och på tisdag, det blir en annan femma det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar