29 juli 2012

Varmt, varmt.... och härligt, härligt...

Fast hundarna uppskattar inte värmen direkt, framförallt inte Rufus. Och den stackarn får inte bada heller, han har ett stort fukteksem på halsen och måste hållas heltorr. Han är med husse på jobbet nu, med strumpor på baktassarna för att inte klia sönder eksemet:-(. Men har brukar få gå ner i bäcken som dom har där utanför och svalka tassar och mage iallafall.
Men Joker får bada han, så igår blev det promenad och hundbad i Bergsåker igen, och på land passade jag på att ha lite markeringsträning med Joker när jag nu hade en kastare med mig - syrran alltså.... Och eftersom hon tyckte det var väldigt roligt att både kasta och få agera hundförare så tar jag nog med henne fler gånger. Nästa gång kan hon ju få träna på att lägga ut ett skogssök...;-).
Kvällen blev nästan magisk - en sån där kväll som man har väntat på hela sommaren. Varmt, så varmt, och lite lagomt mörkt så det blir mysigt med ljus på balkongen. Och god mat, vin, jordgubbar och trevligt sällskap - kan inte bli så mycket bättre!
Temperaturen idag var ju inte sämre än igår, och efter lite funderande hit och dit blev det en tripp för mig och syrran till Västanåfallet. Ett ställe som jag länge tänkt åka till men det har inte blivit av förut.
Där var det jättefint, och gott fika hade dom också. Efter en skön promenad, fika och besök i deras Hantverksbod styrde vi kosan hemåt igen, jag till mig och Ingrid till sig. Tack för trevligt sällskap!
Hemma blev det hundprommis och sedan grillning, och nu tänker jag vara lat resten av kvällen. Borde väl sy vindskyddsgardinerna till balkongen eller lägga in golvmattan som jag köpt till vårt tork/strykrum, men det kan man väl göra när det är dåligt väder, eller??
I morgon ska jag och Joker i väg och träna sök med en nystartad sökgrupp. Ett härligt och entusiastiskt gäng verkar det vara, sen återstår att se om det är Jokers cup of tea - han är ju inte alltid överförtjust i människor, kan vara lite ängslig ibland. Men det finns ju olika sätt att träna på, så vi får pröva oss fram!
Här kommer lite bilder från dagens utflykt.



Svensk sommar!





Undra hur många som har denna vy på foto???



Smedjan



Åsså fikat då, förstås.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar