21 januari 2010

Hrmmppff!

Det betyder att jag är irriterad! Datorer ska bara funka, hela tiden, och internet likaså. M.a.o så fungerar det inte hemma hos oss:-(. Jo, en av datorerna funkar (annars vore det svårt att blogga) men min bärbara får ingen connection what so ever med internet - varken trådlöst eller med kabel. Och Marcus "egen" dator, en stationär, har internet trådlöst men inte med kabel... ??? Och så Arnes, som funkar som den ska. Allt började igår, när det dök upp ett konstigt meddelande på två av dem, att datorn måste aktiveras med lösen hos Bahnhof, som är vår internetleverantör. Och när vi gjort det började trasslet.
I min bärbara har det t.ex dykt upp ett antal konstiga datorer i nätverket - Göran, Hedenström, Janne etc.... Kan det möjligen vara ett virus?????????????
Irriterande är det iaf, måste försöka hitta någon kunnig människa som kan komma och titta på det här.
Bortsett från detta irritationsmoment (snacka om i-landsproblem...) så är allt bra. Har faktiskt BAKAT MATBRÖD!! Och de som känner mig vet att det hör till ovanligheterna. Men jag ska bjuda på frukost på jobbet i morgon och tänkte överraska;-). Det är en väldigt trevlig rutin vi har - varje fredag bjuder en av oss på frukost efter rullande schema. Det betyder att det inträffar typ var 11:e vecka, så det är inte särskilt ansträngande. Fast det tenderar att eskalera.... bröd, flera pålägg, ost o kex, juice, frukt, godis.... Så jag har dragit ner en del tills i morgon, fast de får iaf hembakt bröd! (Tror jag, jag har inte smakat på det än).
Får väl se i morgon om det blir godkänt.

2 kommentarer:

  1. he he roligt att du har blogg igen;)

    dom tyckte garanterat om brödet eller hur! Du måste säga hur jag ska göra för att alla ska kunna skriva i min blogg, fattar inte hur man gör (som vanligt alltså)

    ha en härlig helg!
    pillan, trollet och comma

    SvaraRadera
  2. Skit att jag inte tillhör din enhet!!!!

    SvaraRadera