28 januari 2010

Snö, snö, snö...

...tycker jag är ganska härligt! Men det är klart det blir aningens problematiskt när allt kommer på en gång - snöjörjningen hinner inte direkt med sig... Jag har varit på konferens på Södra Berget i två dagar, och att köra dit upp var spännande! Inte hade jag Subarun heller (fyrhjulsdriven), men Toyotan skuffade sig upp riktigt bra. Fast i morse trodde jag faktiskt inte att jag ens skulle ta mig upp för "vår" backe mot Norra vägen, men det gick det också! På eftermiddagen idag när jag slog på mobilen för att kolla om någon sökt mig, hade jag ett nytt meddelande: "Ja hej, jag heter ..... och jag har råkat backa in i din bil så kofångaren har lossnat...." KUL! Men det visade sig vara en trevlig kille, så det löser sig till det bästa för båda parter. Jag lämnar in bilen och verkstan fakturerar honom - lätt som en plätt!
När jag kom hem väntade ett tjockt lager mjuk och lätt snö på garageuppfarten, och en något mindre mjuk och lätt plogvall. Om det var lika mycket snö jämnt skulle gymen gå i konkurs... Som tur var så hade Arne varit hemma på onsdag kväll och skottat den första halvan av snöfallet. Jag tyckte att det lättade ett tag, men nu vräker det ner igen. I morse körde jag Timmervägen för att lämna hundarna på dagis, och det var en ovanligt läskig upplevelse. Det snöade lappvantar så sikten var typ 10 meter, och mötte man en långtradare (och det GÖR man på Timmervägen) så var sikten 0 meter. Jag valde att svänga av och köra över Granloholm i stället....
Men för att kommentera E´s kommentar till förra inlägget - snön räcker gott och väl till för skidåkning nu!!

1 kommentar:

  1. jag körde själv hela vägen, tog typ 9,5 timme. Gick bra ända till Trondheim då började det snöa hysteriskt, ungarna fick hålla koll på vägpinnarna för att vi säkert skulle veta att vi inte var på åkern bredvid.... Nu är vi framme. Har kollat på en lägenhet här, väldigt fin, ska försöka knäppa lite kort!

    pillan

    SvaraRadera