24 januari 2010

Vart tog den vägen??

Helgen menar jag! Den försvann som i ett trollslag.... och ändå har jag inte gjort allt jag hade tänkt - vilket inte alls betyder att jag jäktat på något sätt, det är bara det att vissa saker inte passade in riktigt:-). Skidåkning t.ex. Det var meningen att jag och syrran skulle prova den aktiviteten i helgen men därav blev intet. Sov lite för länge på lördag morgon, och eftersom hon var lika sent ute som jag såg sköt vi upp det till söndagen - det ska man inte göra! Det blev iaf en långprommis med hundarna på lördag, och på kvällen var det dans på Parken. Jannez på scen, jag tyckte de spelade bra. Det var lite mer blandad publik än förra gången, lite mer "vanliga" dansare (inte bara proffsdansare från Trollen och Altira;-)) och man vågade bjuda upp mer. För uppbjuden, det blir man inte så mycket när man är nygammal på dansgolvet. Fast jag blev det, en gång... Det var iallafall lagom roligt, och det blir nog fler gånger. Särskilt när vi gått kursen, jag och Arne;-)!
Men det blir ju lite sent då, och att kliva upp tidigt för att åka skidor är inte riktigt min grej. Och som tur var inte syrrans heller. Dessutom hade vi faktiskt planerat att flytta Marcus rum till övervåningen. Jag har totalt tappat räkningen på hur många gånger vi möblerat om, flyttat från ett rum till ett annat - jag tror inte det finns ett rum som stadigt varit där det är någon längre tid, med undantag av köket och vardagsrummet. Nu skulle alltså Marcus flytta upp, och då fick det kombinerade data/gästrummet flytta på sig till nedervåningen i stället.
Allt bärande och möblerande medförde att jag även skippade den tänkte Pilatesträningen... lite synd, men jag jobbade ju en del här hemma i stället!
Arne har åkt till jobbet med hundarna så nu är det lugnt och tyst här hemma. Jag menar inte att Arne stökar omkring så mycket, det är mer hundarna man märker av om de är hemma eller inte.
Friserade lite tassar på Rufus innan de for, och klippte hans svans! Den var låååång nu, har ju inte haft hjärta att klippa den tidigare med tanke på att den blev alldeles kal när Lexus hade gnagt på den... för den som inte vet det sedan tidigare så hade Lexus en ovana att gnaga på Rufus svans när ingen såg, och Rufus var ju inte den som sa ifrån precis... Men nu har den växt ut med besked och blev sååå snygg när jag klippt den!
Funderar på att ta en promenad faktiskt trots att inte hundarna är hemma och behöver ut. Lite stavgång kanske skulle vara på plats, eller soffhörnet, eller en bra bok... får se vad det blir!!

1 kommentar:

  1. Med tanke på all snö som ramlar ner nu lär du kunna åka skidor när du vill, ett bra tag framöver....

    SvaraRadera