1 februari 2010

-27,5, brrrr!

Så kallt hade vi i morse, men vi var ju inte värst - en arbetskompis som bor i Liden hade drygt 31... Jag tyckte det räckte med våra! Som tur är blev det ju mildare framåt dagen, men då kom snön istället. Det börjar räcka av den varan också, snart kan inte ens hundarna plumsa i djupsnön. Tur att man inte har taxar, typ:-). Arne skottade taket i helgen och det är faktiskt första gången som det behövs sedan vi flyttade hit (för sisådär 9 år sedan). Det var väl ingen kris nu heller eftersom snön är lätt, men det är den ju inte för all framtid.
Helgen har bl.a bestått av jobb, var inne både lördag och söndag och gjorde några timmar. Vi har ju vår mest hektiska tid nu och brukar boka in en eller ett par helger för att jobba undan lite balanser. I går fortsatte sedan dagen med premiär på buggkursen! Väääldigt roligt, men ett under att jag inte drömde om bak-sida-fram-sida-bak-sida...dra och tryck, dra och tryck.... Det var naturligtvis ett överskott på tjejer, men inte så mycket som jag trodde. Duktig ledare och duktiga hjälpdansare som gav råd och tips. Jag ser verkligen fram emot fortsättningen. Tyvärr kommer vi att missa några gånger - vi har dels en konsert med kören en söndag, inbokad fjällresa och så min och syrrans tripp till Stockholm och Björn Skifs i mars. Men man kan ju inte få allt! Björn Skifs räcker långt tycker jag:-).
På kvällen var det styrelsemöte på BHK, förberedde för årsmötet som vi har nästa lördag - med en gammal uppväckt tradition, efterföljande fest! Håller tummarna för att det kommer lite folk, vi har även bjudit in de andra närliggande klubbarna att delta.
Nu ska jag åka och handla lunchmat till Marcus, de har friluftsdag i morgon. Sen ska han hämtas i slalombacken. Ingen rast, ingen ro!

2 kommentarer:

  1. du skulle varit med till Norge, snacka om att snöa. Barnen fick hålla koll på vägruskorna för att vi skulle kunna se var vägen var.... Har inte snöat och varit så kallt i Kristiansund på 30 år, typiskt att det skulle komma just nu! Vi kollade på lägenhet....

    SvaraRadera
  2. Det går alldeles utmärkt att åka skidor här, där jag är...köldrekord i lördags också, kallaste dagen sedan andra världskriget minsann! hela -19 grader....

    SvaraRadera