18 oktober 2011

Regn o rusk och härlig höst!

Ja, jag tycker faktiskt att hösten är superhärlig, åtminstone de dagar som är krispiga, soliga, färggranna. Inte nödvändigtvis dagen idag då, som inleddes mulet och övergick i en himla rotblöta.... vattnet strömmar ute på gatan.
Helgen som gick var jag på kurs i Höga kusten, närmare bestämt på Björkudden. Det var Studiefrämjandets del av instruktörsutbildning med fokus på att vara ledare. En jättebra kurs med trevliga deltagare, och det känns så bra att vi äntligen är på gång! Vi är tre stycken från Timrå BHK som ska gå, och den är upplagd med ungefär en helg per månad fram till april när det är dags för examination. Så förhoppningsvis får jag ha en kurs till våren...;-).
Och brukslydnadskursen fortsätter, igår var det hoppet som var på tapeten. Jag har ju som vanligt inte tränat just någonting med Joker men han fixade det bra - ja, hoppet alltså, resten av momentet tränar vi separat... Till nästa gång ska jag iallafall ha testat träapporten på honom. Bära är ju inget problem, men att hålla fast kan vara... vi får se hur det går. Vi jobbar vidare med snabba lägganden och position (han har en tendens att svänga ut med rumpan i halterna fortfarande), för att inte tala om att befästa mina kommandon! Men han är jätteduktig lillkillen, och jag måste inse att han inte är så liten längre.
I kväll har jag varit på en kvartetträning med kören, har lovat att sjunga i kvartett på en högmässa i november fast jag egentligen tagit en paus från körsången. Åh så roligt det var ändå! En av "låtarna" vi ska sjunga är kyriet ur "A little jazz mass" av Bob Chilcott, en lite ovanlig mässa i jazz-tappning. Och för den som orkar kommer här ett smakprov - inte av vår kör dock...

Vi ska uppföra hela mässan till våren, lite frestande är det allt att vara med då... men jag får se vad tiden räcker till - hundarna går fortfarande först!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar