29 oktober 2011

Viltspår!

Yes!! Idag gick vi anlagsprov för viltspår, Joker och jag.... och han är ju sååååå superduktig!! Ner med nosen och följer spåret galant - han fick högsta poängen för både spårförmåga och arbetstempo. Godkänd blev han, så nu tränar vi vidare (ska väl hinna med någon mer gång innan snön kommer) och startar i ÖKL till våren!
Fick förfrågan om provet i går kväll, så jag hann inte ens bli nervös - fast å andra sidan blir jag ju sällan nervös...;-)

I morgon planerar vi att dra ner husvagnen till Arnes jobb, det börjar bli mörkt på kvällar och mornar nu och jobbigt att köra emellan (han jobbar ju mellan Gnarp och Bergsjö, så det blir en bit att köra...). Lite apporteringsträning med Joker hoppas jag att jag hinner med också, och sen har vi ju buggkursen i morgon kväll! Kul när det rör på sig!!!!

I kväll blir det premiär för "Så mycket bättre". Blir det bara hälften så bra som förra omgången så har jag hittat ett givet program att följa. Jag är ju ingen tv-människa egentligen, men jag har några favoriter (även om de inte hör till de mest kulturella varianterna...) jag tittar på Idol och Bonde söker fru - och kanske också då Så mycket bättre! Vi får se vad premiärprogrammet bjuder på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar