12 oktober 2011

Viltspårsträning

I söndags var det dax igen, och vi var ett antal glada entusiaster som samlades vid 9-tiden på samma ställe som förra helgen - vägen upp mot Hovbergsstugan på Alnö. Den här gången kände vi oss lite varma i kläderna och de flesta la direkt lite längre och svårare spår åt sina (eller andras) hundar. Linda gick två spår åt mig, ett för Rufus och ett för Joker - ca 300 meter långa med lite kringelkrokar och några vinklar, men inte överdrivet svår terräng. Jag la ett spår åt hennes Bonni och så gjorde vi ett synretningsspår åt Strax - vilket visade sig att han inte alls behövde, han var tillräckligt taggad ändå! Så Linda gick ett eget spår åt honom som fick ligga lite längre.
Vi som var med den här gången var jag med Rufus & Joker, Linda med Bonni & Strax, Lena och ? (f´låt, kommer inte ihåg!!) med Odin, Cajsa & Frost, Karin med Semlan & Lillebror och så Anne-Lie och Hasse med Natus. Ett mycket trevligt gäng som gärna fikade och grillade korv i väntan på att spåren skulle ligga till sig....
Jag hade med mig videokameran den här gången, men gissa om jag blir sur när det visade sig att det inte går att redigera filmerna i de program jag har på datorn! Fel format!! Har sökt och letat på nätet efter något gratisprogram som klarar MP4 format, men inte hittat något som är tillräckligt enkelt.  Det finns ju några varianter där man får ha en trial-version i några veckor, får se om jag letar vidare bland dem.
Men Anne-Lie hade med sig en vanlig, hederlig kamera att knäppa kort med, och jag har fått tagit lite bilder av henne (några har jag redigerat/beskurit). Tusen tack Anne-Lie!

Hundbilar


Hasse är eldvakt


Får jag komma ut snart??
Arbetsredskap....

Söt-Joker....
Karin grillar



Lena håller brasan igång
Linda har något viktigt att säga! :-)

Pensionärsträff eller??? ;-)


Samling runt elden

Natus med högsta vinsten!
Puss matte!


Han kan koppla av han.....

Rufus

Kom igen matte!!!
Jag är redo!


Mattes vackraste!
Hm, vi måste ha ett snöre i klöven...
Strax väntar och väntar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar