17 februari 2010

Frisk?

Nja, det var inte halsfluss iaf.... Men halsen är fortfarande tjock och öm, det är väl bara att vänta ut eländet! Känner mig ändå piggare idag, inte som tidigare dagar när det kännts som om jag har feber fast jag inte haft det. Så i morgon blir det banne mig jobbet igen - nu vill jag inte vara hemma mer! Längtar tills jag blir helt frisk så jag kan träna igen, det känns snöpligt att komma av sig i två veckor när man precis kommit igång! I dag ringde det en tjej från Helex och ville bara påminna om att jag har rätt att träffa en personlig tränare vid tre tillfällen, det ingår i mitt årskort. Gulligt tycker jag (att hon ringde alltså). Ska ta tag i det när jag är pigg igen, så kan jag utöka med lite gymträning också. För att inte tala om att kunna stava igen, och åka skidor!
Inte bara träningen har ju legat på is nu, även kören har fått klara sig utan mig (och det gör den så bra!), fast det är synd för vi har en konsert på söndag och den avstår jag eftersom jag inte kunnat träna. Och ingen buggkurs blev det i söndags heller... Hmmmpfff!!
Jag provade min ork på den nyfallna snön i kväll, skottade bort lite på garageuppfarten. Det har säkert kommit MINST 3 cm idag:-). Inte särskilt tungt, så då borde jag väl orka jobba i morgon...
Nu kom Arne hem från kören (undrar om han märkte att det var skottat??) och det drar ihop sig till kvällsfika. Fast hundarna ska få sin sista runda först, det är sååå skönt att gå ut och gå igen!! Har inte gjort många knop det två senaste dagarna, och eftersom Arne haft hundarna med sig till jobbet har jag inte ens behövt gå ut med dem. Men i eftermiddag gick jag en promenad med dem, och det kändes som sagt som om orken börjar återvända. Life is back!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar