18 februari 2010

Yiiippii!

Jag har varit på jobbet! Det var längesedan det kändes så bra att kliva upp och fara dit som i morse. Fast i ärlighetens namn så dröjde det bara en bit in på dagen, när solen tittade fram, innan jag kände att "åh vad skönt det skulle vara med en långprommis nu...". Men det är klart att det är skönt att jobba - och jag är väl medveten om att det är ett privilegium att dessutom ha ett jobb man trivs med, toppenbra arbetskamrater och bra arbetsgivare.
Marcus har farit till slalombacken, Arne sover kvar på jobbet, bara jag och hundarna hemma... Det betyder en rejäl hundprommis lite senare och sen just ingenting mer än att vara lat. Tvättade gjorde jag igår, diskmaskinen är tömd och städa gör jag inte på kvällen. Så då återstår inte så mycket annat än lite bloggning, eventuellt lite tv och kanske lite surfning. Letar lite lätt efter en ny bil (Toyotan har gått drygt 30 000 mil så det börjar bli dags att fundera på en ny), har fastnat för det här med fyrhjulsdrift sedan vi skaffade Subarun. För varje bil vi har skaffat har kraven höjts ett snäpp - först blev det viktigt med kombi när vi skaffade hund, sedan AC så att inte hunden skulle få värmeslag, sedan dragkrok när vi blev husvagnsfrälsta och nu fyrhjulsdrift. Motorvärmare och stereo är också bra att ha! Och den ska helst vara något/några år nyare än föregående bil också... Så nu letar jag alltså efter en mellanstor kombi med AC, motorvärmare, stereo och fyrhjulsdrift från årsmodell 04 typ! Dragkroken kan vi faktiskt skippa, Subarun får fortsätta vara dragbil. Fyrhjulsdriften minskar antalet bilmärken en aning, men nu jag har fastnat för en Skoda Octavia. Jag läste en test mellan fyra fyrhjulsdrivna bilar i mellanklassen och där fick Skodan väldigt bra betyg. Dessutom har syrran köpt en Skoda Fabia som är jättetrevlig att köra, och jag antar att Octavian är det också. Man får väl testa om det dyker upp någon! De är inte så väldigt vanliga, de som har fyrhjulsdrift, men söker man sig en bit hemifrån så finns det några att välja på. Priset är också ganska tilltalande, en inte alltför oviktig del i det hela:-).
Den rejäla hundpromenaden jag skulle ta blev inte så väldigt rejäl. Mitt i bloggandet visade Mira med all tydlighet att hon måste ut, och då visade det sig att termometern stod på - 17. Så av det rejäla blev det bara en halvtimme ungefär. Det bet ganska bra i kinderna i motvind...
Nu ska jag utforska andras bloggar en stund - hittade Fredrik Steens idag (hundcoachen, ni vet) och tänkte kika lite närmare på den. Jag gillar Fredrik, har köpt hans bok och gillar det jag läser - framförallt hans åsikter om det här med ledarskap. Så det blir på återseende go vänner!

1 kommentar: